Наш Ліцей
Учнівські проекти
Навчання вдома: практичні поради психологаЗараз діти, так само як і всі ми, перебувають у напрузі. Вони відчувають загальну тривогу від невизначеності, від напруги батьків, від зміни звичного режиму та обмежень. До цього додаються хвилювання про ЗНО – поки немає розуміння щодо цього питання, від цього напруга посилюється. Тобто, зараз діти, особливо старші, потребують батьківської підтримки, вони очікують від батьків психологічної допомоги. Ідеально, якщо батьки намагаються бути в контакті зі станом дитини і її почуттями, чесно говорять про те, що з нами відбувається. Треба просто сказати: «Давай допоможемо одне одному – наприклад, разом складемо розклад на день. Я потребую твоєї допомоги». Ми маємо розуміти, що перші два тижні – це період адаптації, коли ми тільки напрацьовуємо новий життєвий досвід. Тому зараз ми маємо бути дуже терплячими і обережними до себе і своїх дітей.
Коли ми хочемо дитину в щось швидко залучити – наприклад, у навчання – ми маємо пам'ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція. Тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: “За 10 хвилин сідаємо за уроки”. Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини. (https://nus.org.ua/articles/praktychni-porady-dlya-batkiv-pro-navchannya-vdoma-vid-dytyachoyi-ta-simejnoyi-psyhologyni-svitlany-rojz)
Якщо дитина залишилась вдома сама(правила безпечної поведінки дитини, поради для батьків)Звісно ж, якщо мова йде про малолітню дитину – таких ситуацій краще уникати. Якщо ситуація безвихідна, найголовніше довести до дитини речі , які вона повинна чітко усвідомлювати, правила, які не можна порушувати за будь-яких обставин:
Для підтримання позитивного емоційного стану і дітям, і дорослим потрібен час і можливість як для праці, навчання, фізичної активності, так і для відпочинку, релаксу, дозвілля. Якщо є потреба, для дитини можна прописати План дня, в якому є місце для навчання, ігор, фізичних занять, прийомів їжі. Контролювати час перебування дитини біля комп'ютера та телевізора. Проявляти зацікавленість внутрішнім станом дитини – її почуттями, емоціями, бажаннями, інтересами, колом спілкування. (на основі матеріалів ЦІРМР УОІР)
|