Навчання вдома: практичні поради психолога

Зараз діти, так само як і всі ми, перебувають у напрузі. Вони відчувають загальну тривогу від невизначеності, від напруги батьків, від зміни звичного режиму та обмежень. До цього додаються хвилювання про ЗНО – поки немає розуміння щодо цього питання, від цього напруга посилюється. Тобто, зараз діти, особливо старші, потребують батьківської підтримки, вони очікують від батьків психологічної допомоги.

Ідеально, якщо батьки намагаються бути в контакті зі станом дитини і її почуттями, чесно говорять про те, що з нами відбувається. Треба просто сказати: «Давай допоможемо одне одному – наприклад, разом складемо розклад на день. Я потребую твоєї допомоги».

Ми маємо розуміти, що перші два тижні – це період адаптації, коли ми тільки напрацьовуємо новий життєвий досвід. Тому зараз ми маємо бути дуже терплячими і обережними до себе і своїх дітей.

  • День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань.
  • У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія.
  • Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви. Маленькі втомлюються за 10-15 хвилин, підлітки – десь за півгодини.
  • Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини.
  • Допомогти дитині структурувати підхід до навчання.

Коли ми хочемо дитину в щось швидко залучити – наприклад, у навчання – ми маємо пам'ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція. Тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: “За 10 хвилин сідаємо за уроки”. Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини.

(https://nus.org.ua/articles/praktychni-porady-dlya-batkiv-pro-navchannya-vdoma-vid-dytyachoyi-ta-simejnoyi-psyhologyni-svitlany-rojz)

 

Якщо дитина залишилась вдома сама

(правила безпечної поведінки дитини, поради для батьків)

Звісно ж, якщо мова йде про малолітню дитину – таких ситуацій краще уникати. Якщо ситуація безвихідна,    найголовніше довести до дитини речі , які вона повинна чітко усвідомлювати, правила, які не можна порушувати за будь-яких обставин:

  1. Вхідні двері не можна відчиняти нікому. Їх повинні відчиняти батьки, близькі, у яких є ключі від квартири.
  2. Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. Не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми. Навчить дитину відповідати незнайомим людям приблизно таким чином: “Мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами. Зателефонуйте через годину”. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама.
  3. Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю. На вікна краще поставити спеціальні блокуючі засувки,які  дитина не зможе самостійно відкрити.
  4. Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою.
  5. Біля телефону повинен бути список потрібних номерів (мами, тата, тітки, бабусі, і т.д., інших близьких людей, яким ви повністю довіряєте). Дитина повинна бути чітко інформованою, кому вона може зателефонувати у разі  екстреної необхідності.
  6. Розплануйте разом із дитиною її день. Зазначте час, коли вона має поїсти, коли зробити домашні завдання, скільки часу може грати в комп'ютерні ігри, і що саме потрібно обов'язково виконати по дому. Так ви зможете навчити дитину планувати свій час і цінувати порядок, який вона зробила самостійно.
  7. Доручити дитині деякі нескладні доручення : вологе прибирання в квартирі, пилососити, підмітати та\ або витирати пил; поливати квіти, розкладати і розвішувати по місцях свої речі.

Для підтримання позитивного емоційного стану і дітям, і дорослим  потрібен час і можливість як для праці, навчання, фізичної активності, так і для відпочинку, релаксу, дозвілля. Якщо є потреба, для дитини можна прописати План дня, в якому є місце для навчання, ігор, фізичних занять, прийомів їжі. Контролювати час перебування  дитини біля комп'ютера та телевізора. Проявляти зацікавленість внутрішнім станом дитини – її почуттями, емоціями, бажаннями, інтересами, колом спілкування.

(на основі матеріалів ЦІРМР УОІР)

 

 

 

 



Ліцей Інформаційних Технологій №79